Tots els centres que utilitzen Xcelence han millorat el seu exercici en les 10 claus.

En aquest gràfic es pot veure l'evolució de l'autodiagnòstic inicial fins a la tercera avaluació.

Clave
Clau 1
El sistema d’Orientació Academicoprofessional sota un marc de qualitat
63.2%
Clave
Clau 2
Coordinació estratègica i operativa
42.4%
Clave
Clau 3
Adaptació a les necessitats diverses de l’alumnat
60.9%
Clave
Clau 4
Orientació personal
67.6%
Clave
Clau 5
Les famílies com a agent actiu
56.6%
Clave
Clau 6
Vinculació de les assignatures amb àmbits professionals
56.9%
Clave
Clau 7
Trobades amb antics alumnes i professionals
52.5%
Clave
Clau 8
Experiències en contextos laborals
43.6%
Clave
Clau 9
Ús de la informació del mercat laboral
34.6%
Clave
Clau 10
Preparació per a la transició cap a itineraris educatius postobligatoris
80.5%
Base: autodiagnòstic inicial (423), 2ª avaluació (290) i 3ª avaluació (149).

Descobreix com millorar cadascuna d’aquestes claus amb la nostra biblioteca de recursos

Detonants de la millora en l'orientació acadèmicoprofessional

Factors clau que impulsen millores significatives en els processos d’orientació acadèmicoprofessional dins dels centres educatius.

Testimonis

comilla
Clau 1

Abans de tenir un marc de referència, l’orientació als centres educatius apareixia fragmentada i quasi no hi havia col·laboració amb el món professional. Això va canviar amb la implantació dels Gatsby Benchmarks a tots els centres d’Anglaterra. Part de l’èxit és que el marc és molt sòlid i estable, i connecta tots els agents implicats en l’orientació.

Ryan Gibson

Senior Advisor Career a la Gatsby Foundation
comilla
Clau 2

La incorporació del CEAP ha creat un pont sòlid entre l’educació i el món professional: la coordinació és total i els beneficis són tangibles i eleven la qualitat educativa al nostre centre.

Isabel Marín

Directora de l'IES La Azucarera (Zaragoza)
comilla
Clau 3

A Orientació cal una mirada “cap a dins” per a l’autoconeixement amb proves, entrevistes i tutories. Simultàniament, una mirada “cap a fora” per conèixer l’oferta formativa i prendre les decisions més adequades per a cada perfil personal i així fer realitat el propi projecte de vida.

Ana Cobos

Presidenta de la Confederació d'Organitzacions de Psicopedagogia i Orientació d'Espanya (COPOE)
comilla
Clau 4

Destaquem la importància de les tutories. El desenvolupament d’aquesta eina permet impulsar la participació i la implicació de les famílies, però per això els centres han de facilitar que el professorat disposi del temps necessari i l’administració, establir les mesures necessàries de conciliació per poder assistir-hi.

Begoña Ladrón de Guevara

Presidenta de la Confederació de pares d'alumnes (COFAPA)
comilla
Clau 5

Quan apropem els continguts impartits a la seva aplicació en un entorn laboral, a més d’augmentar la motivació dels alumnes, assegurem la rellevància pràctica del que aprenen. Treballant les soft skills els preparem per enfrontar-se a reptes en un entorn professional futur.

María Olalla Cruz

Coordinadora d'Estratègia Academicoprofesional (CEAP) de l'IES Salvador Allende
comilla
Clau 6

Els estudiants que tenen experiències en contextos laborals se senten més tranquils, segurs i motivats a l’hora de prendre decisions acadèmiques. Les pràctiques i estades educatives els ajuden a descobrir interessos, descartar allò que no els agrada i projectar-se a futur.

Eduard Cremades

Professor de ciències, orientador i tutor a l'Escola Virolai
comilla
Clau 7

Les experiències en contextos laborals ofereixen a l’alumnat l’oportunitat d’apropar-se a entorns reals, millorar les seves competències personals i socials i desenvolupar habilitats pràctiques; mentre que les empreses adquireixen noves perspectives innovadores i es connecten al futur.

Juan Carlos Tejeda

Director de formació de la CEOE
comilla
Clau 8

Des de l’Ajuntament vam crear www.terrassaocupacio.cat per mostrar en una única web tota l’oferta de treball, formació, pràctiques laborals a empreses i orientació del municipi. Això és possible gràcies a la col·laboració dels agents socials i econòmics i de l’àmbit de la formació professional. En l’àmbit municipal aquesta iniciativa ens proporciona un recurs excel·lent per facilitar les col·laboracions entre aquests organismes, oferint un servei integral a la ciutadania.

Carlos Pereira

Cap del servei d'Empresa i Intermediació a l'Ajuntament de Terrassa
comilla
Clau 9

Per poder orientar bé els adolescents necessitem facilitar-los que puguin, d’alguna manera, “tocar” allò que després estudiaran amb un programa integrat i continu d’activitats pràctiques i d’autoconeixement, que els ofereixi experiències que es desenvolupin amb els professors, l’entorn empresarial i les famílies.

Luis García

President d'FP Empresa

Descarregar l'informe

Informe 2024

Nombre y apellidos(Obligatori)