impulsada por:
Premis a l'Excel·lència en Orientació
Els Premis a l’Excel·lència en Orientació, organitzats per la Fundación Bertelsmann i el Grupo Anaya, destaquen les iniciatives més innovadores i transformadores en l’àmbit de l’orientació educativa. A través d’aquests guardons, es volen visibilitzar projectes de centres educatius que inspiren i aposten per una orientació personalitzada i connectada amb el món professional.
La Fundación Bertelsmann i el Grupo Anaya volen reconèixer, amb aquests premis, els projectes amb més qualitat, originalitat i alt impacte en l’alumnat impulsats per centres de Primària, Secundària i Batxillerat d’Espanya.
Coneix els projectes guanyadors de la 2a. edició
Categoria
Conexión con el mundo profesional
Una estratègia integral que busca acompanyar els estudiants en el seu desenvolupament acadèmic i professional, garantint una transició fluida entre etapes i proporcionant eines per a una presa de decisions autònoma i informada.
2n finalista
Colegio Divina Pastora (León)
Una iniciativa educativa que connecta directament els estudiants de Batxillerat amb el món professional a través d’experiències reals en entorns laborals. Aquest projecte fomenta la recerca, el treball en equip i el desenvolupament d’habilitats clau.
3r finalista
IES Sapere Aude
Una iniciativa integral d’orientació acadèmicoprofessional que ofereix als estudiants eines, informació i experiències directes per ajudar-los en la presa de decisions sobre el seu futur.
Categoria
Orientación personalizada y familia
El projecte busca acompanyar els estudiants cap a un futur amb sentit, combinant l’autoconeixement i la presa de decisions fonamentades.
2n finalista
Engage International School
Acompanya els estudiants a través d’experiències immersives en empreses, mentoritzacions i trobades amb professionals, integrant les famílies en el procés.
3r finalista
Colegio Lourdes FUHEM
Dirigida a estudiants amb Altes Capacitats Intel·lectuals, oferint un enfocament integral que comprèn el desenvolupament emocional, la diversificació d’interessos, l’orientació vocacional i el benestar personal.
Categoria
Información sobre itinerarios de formación
Una estratègia integral que busca acompanyar els estudiants en el seu desenvolupament acadèmic i professional, garantint una transició fluida entre etapes i proporcionant eines per a una presa de decisions autònoma i informada.
2n finalista
IES Leonardo Torres Quevedo
Facilitar la presa de decisions acadèmiques, assegurant que els alumnes disposin d’informació clara i experiències pràctiques que els ajudin a escollir un itinerari formatiu de manera autònoma i responsable.
3r finalista
IES Sapere Aude
Connecta els estudiants amb el món acadèmic, el laboral i de l’emprenedoria a través d’una fira d’orientació de tres jornades temàtiques.
Categoria
Vinculación de las asignaturas con ámbitos profesionales
Aquest projecte busca connectar l’aprenentatge acadèmic amb el món laboral mitjançant experiències pràctiques dins i fora de l’aula.
2n finalista
Col·legi Verge de la Salut
Una assignatura innovadora dissenyada per preparar els estudiants de 4t d’ESO per al mercat laboral i l’educació postobligatòria a través de simulacions, eines digitals i aprenentatge experiencial.
3r finalista
El Cole de Celia y Pepe
Un projecte dissenyat per a estudiants amb trastorns neurològics, integrant l’emprenedoria, la creativitat i la tecnologia en un entorn d’aprenentatge pràctic.
Aquesta categoria premia projectes d’orientació que promoguin la connexió de l’alumnat amb el món professional que contribueixin a despertar interessos i vocacions, descobrir professions i sectors, facilitar experiències en contextos de treball reals, desmuntar estereotips, entrenar habilitats i competències o ampliar-ne les aspiracions professionals, entre d’altres. Per exemple: xerrades amb professionals, vídeos sobre professions, visites, estades o pràctiques a empreses, etc.
Més informació a les bases de la convocatòria.
En aquesta categoria es poden presentar projectes d’orientació enfocats a atendre les necessitats diverses de l’alumnat, que garanteixin espais d’orientació individuals i personalitzats, i que promoguin la participació de les famílies en el procés d’orientació dels seus fills/es. Per exemple: entrevistes personals, test o proves específiques, protocols d’actuació per a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge o risc d’abandonament escolar prematur o amb altes capacitats, implicació de famílies en les activitats del centre, etc.
Més informació a les bases de la convocatòria.
Aquesta categoria avalua projectes d’orientació que preparen l’alumnat per a la transició cap a itineraris de formació postobligatòria, assegurant que l’alumnat rep informació actualitzada i imparcial sobre les opcions d’estudis universitaris i de Formació Professional. Per exemple: seminaris sobre estudis, trobades amb estudiants o antics alumnes, visites a fires i centres formatius.
Més informació a les bases de la convocatòria.
Aquesta categoria valora projectes d’orientació que promouen la connexió amb el món professional des de les assignatures per donar a conèixer professions i sectors associats, desmuntar estereotips, connectar el contingut curricular amb la seva aplicació al món laboral, motivar l’alumnat o fomentar vocacions STEAM, entre altres.
Més informació a les bases de la convocatòria.








